vineri, 15 aprilie 2011

Droguri din Columbenia

Lumea toată a fost sedată, împachetată de griji și ahtiată să vadă ce marca de pastă de dinți și ce after shave folosește un nene care pare că a prins două războaie mondiale și s-a luat ucenicia de pilot în primul tanc folosit pe front. Lumea fașăn s-a cutremurat când diva popcorn l-a întâlnit daaaa, pe el, ahh frumosu' și chiparosu' cavaler al Izvoraniului! 
Am înțeles, așa ceva era un experiment cu parfum de dragoste învingătoare, spuneau romantic tabloidele destinate prostimii. Asta era placa repetată când lumea nu înțelegea (evident) de ce o relație se poate împlini cu finalizare în fața primarului atunci când o ea, săracă dar frumoasă, întâlnește pe tataie, bogatul pasionat de anatomie juvenilă.
S-au filmat în felul și chipul în care doar Big Brother reușa să o facă, cu rufe murdare zoomate, bălării de replici siropoase la foc automat și cu grimase de ființe automutilate în insectar. Le-a ieșit! Cine a făcut emisiunea sigur acum îți permite să meargă cu familia și amanta la Monaco pentru cel puțin o lună iar publicul a salivat în valuri la vederea junei copile cum face prăpăd cu artificii din banii de culoare grizonată. 
Când ziua scadenței a venit, ca și ziua în care oricum îți cad dinții de lapte, cineva trebuia să dea sens profitului și să ascundă moralitatea în butoiul cu varză stricată. Divorțul, da, scindarea care nu a fost scindare pentru că nimic nu a fost lipit vreodată, decât din patimi hormonalo-moștenitorești. 
Astăzi am dorit ca un bun enoriaș ce sunt să stau la masă, să mănânc în tihnă, enzimele să acționeze firesc asupra hranei, înghițitura să aibă un perfect reflex mecanic și eventual să aud o știre. Da, buna idee, hai cu știrile. Deși niciodată nu mi-a plăcut mizeria media apropo de acest cuplu, uneori, fragmentar mă loveam de actualitatea sa. M-am ferit cât m-a ajutat telecomanda sau paginatul rapid să nu știu nimic despre pleiada lor de inepții. La amiază, pe toate posturile mai răsărite de televiziune, se făceau transmisiuni de la fostul domiciliu și implicit fostul platou de filmare al celor doi. Mama venise după copil și tatăl nici de al naibii nu se sinchisise să vină cu cozonac și Dom Perignon în întimpinarea oaspeților. La poartă s-a format un ciorchine vibrant de vreo 50 de reporteri care mitraliau cu întrebări de genul - Crezi ca este bine ce face fostul tău soț? Vei avea de gând să intri în curte? Te bucuri că îți vezi copilul? 
Scena a durat în acest stil cel puțin o jumătate de oră, în care mi-am spus că nu e rost sigur să cred în nici o televiziune normală, digerabilă dacă pentru telespectatorii tâmpi nu se găsește un gram de cenzură a minimului bun simț. 
Sfinte Buddha, în ce țară trăim! 




5 comentarii:

  1. In tara lu' "Ban Imparat" frate cu "Juna Carton":)

    Am trait aceeasi senzatie la masa de seara, si-mi facusem o cina autentica...si ziceam ca nu aud. Noroc,am telecomanda pe masa...si pac, inchid, ... e bine, liniste.

    RăspundețiȘtergere
  2. indignarea ta paleste,nu... inghenuncheaza de-a dreptul strigand din toti rarunchii: ”ma declar invinsa”... in fata cui? dragule... undeva acolo, in doua cartiere ale neo-stanii capitala de tara, in timp ce tu incercai ingurgitari aducatoare de liniste si pace gastrica, oana si cu pepe isi blestemau zilele pentru anii pe care i-au petrecut impreuna fara de rost mediatic. parca-i si vad... ea inecata (oare cu ce?) concomitent cu climaxul lui tudy iar el cu un floc din frisca asezata cu multa grija de soacra marioara pe coliva trimisa lui de dimineata. parca-i aud vorbind unul cu altul, ambii cu gura plina, la pseudo-verturile din dotare, plangandu-si de mila pentru lipsa de inspiratie.. pentru prima oara in ultimul timp, ajung sa cada de acord (si nu numai) asupra unui lucru. reproduc din imaginatie:

    pepe : vezi fa? eu am zis ca ne trebuie si copil. tu nimic. tudy, tudy.. uite ce fain le iese lor... cu militie... cu recuperatori de-aia legali... iar am cazut in sondaje..

    oana: asa e pepe...da eu de unde sa stiu ca daca incercam si noi ce-au facut ei in restaurant, dupa pahar, nu raman gravida?

    media din romania. reporteri care pentru doua minute de online asteapta pe langa morga apartinatori indurerati doar ca sa le poata adresa o intrebare aflata pe buzele tututor: cum te-ai simtit cand ai aflat ca a murit mata? la ce se asteapta oare? la ce raspuns? cumva vor da lovitura intr-o buna zi atunci cand, mergand in pasul strengarului si fluierand o manea, un fiu de defunct va tipa in gura mare ”minunat!!!” ? e departe ziua aia. defapt nu va veni niciodata. basescu nu are baieti.

    un sfat: asorteaza-ti pranzul cu muzica buna... sau cu compania cuiva drag tie... ori pur si simplu asculta-ti gandurile cat mesteci. dar nu te mai uita la televizor. scrisesem stiri dar am revenit si-am corectat. tu nu la stiri te-ai uitat astazi.

    D.T. - L.M.I. Pl

    RăspundețiȘtergere
  3. @Brandusa - Eu am fost norocos, nu am patimit seara ca sa am somnul agitat. Doar la amiaza vreo 30 de minute, 1800 de secunde si alea ca nu am avut ce vedea.
    Sa iti fie de bine, pentru cina!

    RăspundețiȘtergere
  4. @D.T. - Nu spui deloc rau stimabile. Suflul si consistenta mesajului tau ma fac sa cred ca avem viziuni asemanatoare. Se pare ca o parte din adolescenta noastra a fost formata in acelasi loc.
    Viata mea are destule insule de liniste, traiesc fata TV de mai bine de 5 ani si continui sa citesc, atat cat reusesc si cat inving comoditatea.
    Te mai astept pe aici cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua, detin mai multe siteuri de succes si as dori o colaborare cu dumneavoastra fiind din aceeasi nisa de activare. Daca prezint vre-un interes as dori un email la adresa sitestiri arond gmail.com

    RăspundețiȘtergere

Comentariile sunt supuse moderării înainte de publicare.