vineri, 15 octombrie 2010

Beigbeder - 29,9


Mi-a picat în mână cartea asta pe când eram în lipsă de inspirație printre rafturile Bibliotecii Lucian Blaga din Alba Iulia. Primul impact a fost și prima minciună demascată a publicității - 19,9  iar noul preț 29,9
De la acest pas primar și ușor intuitiv, m-am adâncit în lectura următoarelor pagini care crează o dependență specială. Lectura debutează cu revolta spirituală iscată din fiorul sincerității în fața minciunii atent fabricate în scopul de a vinde lumii produse de larg consum. Autorul, fiind copywriter la o agenţie de publicitate numită Young&Rubicam, dezvoltă o repulsie caustică care filtrată printr-un comic original de situație și limbaj dezvelește mecanismele ascunse și malefice ale publicității.
Consider cartea lui Frederic Beigbeder printre cele mai bune publicații (motivaționale) din noul mileniu și implicit ale literaturii franceze. Și dacă nu am convins, las loc câtorva rânduri de pe ultima copertă:
"Lucrez in publicitate: ei da, poluez universul. Sunt tipul care va vinde rahat. Ala de va face sa visati la lucruri pe care n-o sa le aveti niciodata: cer vesnic albastru, gagici care nu sunt niciodata nasoale, o fericire perfecta retusata pe PhotoShop. Apostolatul meu este sa va fac sa va curga balele. In profesia mea, nimeni nu va doreste fericirea, pentru ca oamenii fericiti nu consuma[...]Ce pot face eu daca omenirea a ales sa-l inlocuiasca pe Dumnezeu cu produsele de larg consum?"

3 comentarii:

  1. "Ce pot face eu daca omenirea a ales sa-l inlocuiasca pe Dumnezeu cu produsele de larg consum?"
    Foartee buna intrebare.
    Interesant subiect:)

    RăspundețiȘtergere
  2. super tare..cu toate ca lucrez in industria faimoasa a publicitatii sunt perfect de acord cu ceea ce spune autorul cartii...m-ai facut curioasa sa citesc cartea :)

    RăspundețiȘtergere
  3. dida.hetup@yahoo.com26 octombrie 2010, 15:54

    Am citit cartea acum ceva vreme. Ai dreptate, rastoarna niste mituri. Iti raman cateva idei. Dar prinsi cu viata imbracata in sclipici comercial, dupa cateva luni de la lectura, lasi din nou reclama sa te manipuleze...

    RăspundețiȘtergere

Comentariile sunt supuse moderării înainte de publicare.